Nacházíte se zde:   AARON | Obchodní podmínky pro ČR



Obchodní podmínky pro ČR

Obchodní a reklamační řád pro ČR


1. Obecná ustanovení
1.1 Tyto obchodní podmínky a reklamační řád byly vypracovány v souladu se zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník ("OZ") a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění ("OOS") a vztahují se na kupní smlouvy na spotřební zboží zakoupené v níže označené provozovně prodávajícího, jakož i v ostatních jeho provozovnách, a prostřednictvím webových stránek provozovaných prodávajícím, případně na jiné smlouvy uzavřené s prodávajícím.
1.2 Prodávající je AARON shop s.r.o., Ječná 518 / 32, Praha 2, 120 00, IČO: 27575420, DIČ: CZ 27575420 (dále jen „Prodávající").
1.3 Kupující převzetím zboží od prodávajícího, nebo od přepravce, nebo jejich odsouhlasením v průběhu nákupu prostřednictvím webových stránek prodávajícího, souhlasí s těmito obchodními podmínkami zahrnujícími též reklamační řád.
Obchodní podmínky a reklamační řád jsou dostupné přímo v prostorách provozovny nebo na internetové prezentaci www.aaron.cz/obchodni-podminky.

2. Obchodní podmínky
2.1 Dodací lhůty
a) zboží dodávané na dobírku
Zboží, které je skladem, v případě jeho zaslání na dobírku odesíláme v pracovní dny na jakoukoliv adresu v ČR obvykle do 24 hodin od telefonického potvrzení objednávky ze strany prodávajícího. Pokud je objednávka uskutečněna v pracovní den do 11. hodiny a je zboží skladem, je obvykle odesláno ještě týž den. Při odběru prostřednictvím sítě Uloženka expedujeme týž den takové zboží, jež je skladem a je objednáno v pracovní den do 14. hodiny. K potvrzení objednávky prostřednictvím telefonu nebo e-mailu dochází ve většině případů obratem, nejpozději však do 24 hodin od potvrzení o obdržení objednávky. V případě provedení objednávky v dny pracovního klidu je objednávka potvrzena následující pracovní den. Před potvrzením objednávky telefonicky, nebo emailem, obdrží kupující potvrzení o registraci objednávky emailem.
Zboží, které skladem není, expedujeme obvykle následující pracovní den po jeho zajištění na sklad, nebo podle dostupnosti od dodavatele ve lhůtě přiměřené okolnostem.
b) zboží dodávané s platbou na splátky
V případě internetové objednávky s platbou na splátky, činí dodací lhůta obvykle 3 až 4 pracovní dny, od telefonického potvrzení objednávky ze strany prodávajícího.

2.2 Způsoby platby a dodání zboží
2.2.1 Na dobírku
Zboží Vám bude zasláno
a) Českou poštou nebo b) přepravní službou PPL CZ nebo c) prostřednictvím služby Uloženka. V případě doručení zboží přepravní službou je zboží dodáváno do vlastních rukou a to v pracovní den následující po odeslání ze strany prodávajícího, kdykoli v době mezi 8:00 až 17:00 hod. Cestu zásilky je možné sledovat podáním zprávy na příslušnou emailovou adresu kupujícího.
 2.2.2. Bankovním převodem - platba předem na účet
 Při volbě platby bankovním převodem od nás obdržíte instrukce a variabilní symbol platby, který Vás bude následně identifikovat. V případě žádosti vám zašleme i proforma fakturu. Částku prosím převeďte na náš účet číslo 255250036/5500, vedený u Raiffeisenbank nebo platbu uhraďte poštovní složenkou. Po přijetí platby Vás budeme obratem kontaktovat kvůli dohodě o předání zboží.
2.2.3. Prostřednictvím služby PayU
Rychlá platba předem, zboží si pak již jen vyzvednete či přeberete od dopravce.
2.2.4. V hotovosti nebo platební kartou
Zboží si můžete vyzvednout a zaplatit v našich prodejnách v Praze a Brně. Platby přijímáme v hotovosti, nebo je možné platit platebními kartami typu: Visa, Visa Electron, Maestro, Master Card, Euro Card. Tento způsob odběru je samozřejmě zdarma. Netýká se odběru přes Uloženku, zde jsou hotovostní platby vždy považovány za dobírku.
2.2.5. Na splátky
Po schválení úvěrové žádosti Vám odešleme zboží Českou poštou. Na nejbližší pobočce Vašemu bydlišti si pak s potřebnými dokumenty a doklady zásilku vyzvednete. Při jejím převzetí budete pracovníkem České pošty vyzváni k ověření totožnosti. Po podpisu úvěrové smlouvy Vám bude zásilka vydána.
2.3 V případě uzavření smlouvy prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, tj. zejména internetu, je uzavřená smlouva prodávajícím archivována za účelem jejího řádného splnění a není přístupná třetím subjektům. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání v internetovém obchodě prodávajícího a spotřebitel má možnost před vlastním odesláním objednávky je zkontrolovat a případně opravit. Tyto obchodní podmínky jsou rovněž zveřejněny na webových stránkách prodávajícího www.aaron.cz/obchodni-podminky, čímž je umožněna jejich archivace a reprodukce spotřebitelem. Smlouva je uzavřena výslovným telefonickým nebo emailovým potvrzením prodávajícím. Emailová zpráva o registraci (obdržení) objednávky není potvrzením objednávky, neboť je automaticky generována, a jejím doručením kupujícímu smlouva uzavřena není (představuje pouze potvrzení o obdržení objednávky).
2.4 Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku pro uskutečnění objednávky a uzavření kupní smlouvy jsou závislé na tarifu telekomunikačních služeb, které spotřebitel používá a tyto náklady si hradí kupující vždy sám. Smlouvy lze uzavírat v českém jazyce. V jiném jazyce je možné smlouvu uzavřít pouze po předchozí dohodě smluvních stran.
2.5 Uvedené nabídkové ceny jsou platné v momentě odeslání objednávky. Veškeré doklady (daňový doklad či záruční list) jsou předány kupujícímu vždy spolu se zbožím.
2.6 Kupující souhlasí s tím, že mu po uskutečnění nákupu prodávající zašle formulář s žádostí o hodnocení zakoupeného produktu.
2.7 Při nákupu v e-shopu na stránkách www.aaron.cz je možné uplatnit slevové kupóny vydané prodávajícím. Kupóny na slevy pro e-shop mají omezenou dobu platnosti nebo jsou omezeny na konkrétní sortiment zboží. Tyto kupony se uplatňují pouze elektronicky v nákupním košíku po vložení zboží. Slevy se nesčítají a nelze je kombinovat s jinými zvýhodněnými nabídkami, pokud to není výslovně povoleno. Slevové kupony pro e-shop nelze uplatnit na vystavené kusy a výhodné balíčky, které jsou již samy o sobě zvýhodněné. Výsledná sleva není nároková, zejména v případě chyby v důsledku technické závady apod. způsobené okolnostmi mimo zavinění prodávajícího. Slevový kupón nelze vyměnit za hotovost nebo uplatnit při nákupu v prodejně.

3. Reklamační podmínky, uplatnění a vyřízení reklamace
3.1 Prodávající odpovídá kupujícímu, za to, že prodaná věc je při převzetí bez vad. Tím se rozumí zejména, že prodávaná věc má především jakost a užitné vlastnosti pro daný druh zboží obvyklé, jinak vlastnosti smlouvou požadované, výrobcem, nebo prodávajícím popisované, nebo vlastnosti, které lze očekávat na základě reklamy prováděné výrobcem, nebo prodávajícím, a věc vyhovuje požadavkům právních předpisů. Vlastnosti zboží musí odpovídat účelu, pro který se daná věc obvykle užívá, nebo účelu, který prodávající pro použití věci uvádí.
3.2 Vykazuje-li věc vady, má kupující právo na to, aby byla věc bezodkladně uvedena do bezvadného stavu, a to buď výměnou věci, nebo opravou, dle povahy vady. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží, nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující o vadě před převzetím věci věděl nebo vadu sám způsobil.
3.3 Vada, která se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za vadu, kterou věc měla od samého počátku, nebo se neprokáže opak.
3.4 Kupující dodané zboží po převzetí bez zbytečného odkladu řádně prohlédněte. V případě zjištění vad informujte prodávajícího o takto zjištěných vadách. Pro efektivnější vyřízení reklamace doporučujeme reklamaci vady uplatnit písemnou formou, např. reklamačním dokladem. V rámci reklamace je třeba uvést minimálně následující údaje:
• identifikaci reklamujícího a prodávajícího (identifikace prodejny),
• identifikaci reklamovaného výrobku, včetně uvedení data prodeje,
• konkretizaci rozporu s kupní smlouvou, zejména reklamovaných vad,
• požadavek kupujícího na způsob vyřízení reklamace,
• datum uplatnění reklamace.
3.5 V zájmu efektivního vyřízení reklamace doporučujeme připojit k reklamaci, resp. k reklamačnímu dokladu kopii faktury a doklad o zaplacení a dodání zboží, nebo kopii prodejního dokladu (účtenky) a řádně vyplněný záruční list, který obsahuje datum a místo prodeje (firemní razítko), podpis prodávajícího, typové označení a výrobní číslo (serial number) zboží, jehož vady jsou reklamovány.
3.6 Připouští-li to povaha věci má kupující při osobním odběru zboží právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby mu byla její činnost předvedena. Prodávající nenese odpovědnost za zjevné vady zboží, ledaže výslovně ujistil kupujícího, že věc je bez jakýchkoli vad, nebo vadu lstivě zastřel.
3.7 Před prvním použitím zboží doporučujeme řádně prostudovat záruční podmínky včetně příslušné uživatelské příručky (návodu k obsluze). V případě užívání výrobku v rozporu s uživatelskou příručkou (návodem k obsluze) odpovídá kupující za vady vzniklé tímto neodborným zacházením, resp. zacházením a užíváním zboží v rozporu s uživatelskou příručkou. Prodávající neodpovídá za vady vzniklé tímto neodborným zacházením, resp. zacházením a užíváním zboží v rozporu s uživatelskou příručkou, dále za vady vzniklé v důsledku tzv. vyšší moci.
3.8 Odpovědnost prodávajícího se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, na vady zboží způsobené chybnou obsluhou, neodborným nebo neoprávněným zásahem, či opravou, jakož i použitím, údržbou či instalací, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou, vady vzniklé mechanickým poškozením zapříčiněným kupujícím, poškozením způsobeným nadměrným a nevhodným užíváním, zanedbáním péče o zboží, vniknutím cizích látek (prachu, vody, atd.) do zařízení, či poškozením způsobeným vyšší mocí. Stejně bude postupováno v případě vzniku vady v důsledku přepětí v rozvodné síti.
3.9 Prodávající neodpovídá za případné vady zboží, na které byl kupující v době uzavírání smlouvy upozorněn a současně převzetí zboží neodmítl. Jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
3.10 U zboží prodávaného za nižší cenu se odpovědnost za vady nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. Prodávající v případě převzetí zboží do reklamace neodpovídá za obsah uložených dat a nastavení přístroje.
3.11 Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne v době 24 měsíců od převzetí zboží. Při prodeji již použitého zboží činí tato lhůta 12 měsíců.
3.12 Má-li věc prodávaná za nižší cenu nebo věc již užitá vadu, za kterou prodávající odpovídá, má kupující místo výměny věci právo na přiměřenou slevu z ceny věci.
3.13 Je-li kupující podnikatelem a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že koupě se týká také jeho podnikatelské činnosti, je povinen oznámit vady prodávajícímu bez zbytečného odkladu poté, co je mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, u skrytých vad nejpozději do 1 roku po odevzdání věci. Na takové kupní smlouvy se nevztahují ustanovení OZ o prodeji zboží v obchodě, zejména ust. § 2158 až 2174 OZ.

4. Uplatnění a vyřízení reklamace
4.1 Místem uplatnění reklamace je především provozovna prodávajícího na adrese Ječná 32, 120 00 Praha 2, tel.: 222 561 536. Reklamaci je možné podat rovněž na adrese Pekařská 18, 602 00 Brno 2. Reklamaci lze uplatnit osobně na výše zmíněných provozovnách nebo zasláním reklamovaného zboží na adresu provozovny prodávajícího U Větrníku 2034/3, 162 00 Praha 6, případně se kupující může pro uplatnění reklamace sám rozhodnout pro využití autorizovaného servisního střediska.
4.2 Spotřebitel je rovněž oprávněn v případě, že je předmět koupě vybaven záručním listem, uplatnit reklamaci v autorizovaném servisu uvedeném v záručním listu. Kontakty na jednotlivé autorizované servisy dle výrobců jednotlivých druhů zboží jsou uvedeny rovněž na webových stránkách prodávajícího na adrese http://www.aaron.cz/sluzby.
4.3 V případě zaslání vadného zboží k reklamaci přepravní službou na adresu reklamačního oddělení prodejce, označte zásilku za účelem snadnější identifikace viditelně nápisem "REKLAMACE". K zásilce připojte za účelem efektivnějšího vyřízení reklamace: reklamované zboží včetně potřebného příslušenství, kopii nákupního dokladu, platný záruční list, reklamační doklad (obsahující výše specifikované náležitosti), případně i další doklady týkající se dodání zboží, a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zpáteční adresa, tel.číslo).
4.4 V případě zaslání vadného zboží k reklamaci je kupující povinen předat zboží kompletní a ve vhodném obalovém materiálu, jež vyhovuje přepravním požadavkům dodaného zboží - nejlépe v původním obalu. Prodejce není povinen přijmout k reklamaci zboží, není-li předáno se všemi součástmi a příslušenstvím nezbytným pro vyřízení reklamace.
4.5 V případě oprávněné reklamace vyřízením výměnou věci (nebo dodáním nové věci), má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů na vrácení vadné věci. V případě neoprávněné reklamace nemá kupující žádný nárok na náhradu svých nákladů spojených s vyřízením reklamace a současně ani prodávající nemá nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně (pokud se ze strany spotřebitele nejednalo např. o opakovanou bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že se z jeho strany jednalo o zneužití práv). V případě neoprávněné reklamace je zboží na náklady a riziko kupujícího zasláno na jeho uvedenou adresu, pokud nebude dohodnuto jinak.
4.6 Je-li kupující spotřebitel, musí být reklamace, včetně odstranění vady, vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se spotřebiteli přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
4.7 Prodávající, po prozkoumání předložených dokladů a zběžné prohlídce reklamovaného zboží,
• uzná reklamaci jako oprávněnou a na místě přijme reklamované zboží do reklamačního řízení a o tomto pořídí písemný zápis, nebo
• odmítne reklamaci jako neoprávněnou a reklamované zboží vrátí kupujícímu, nebo
• reklamované zboží přijme k odbornému posouzení v autorizovaném servisu, na základě jehož výsledků bude reklamace buďto uznána za oprávněnou a řádně vyřízena, nebo bude odmítnuta a zboží bude vráceno kupujícímu.
4.8 O tom, kdy bylo právo z odpovědnosti za vady uplatněno, jakož i o provedení opravy a době jejího trvání, případně o způsobu vyřízení reklamace, vydá prodávající kupujícímu písemné potvrzení - reklamační protokol.
4.9 O způsobu vyřízení reklamace vyrozumí prodávající spotřebitele předem dohodnutým postupem (prostředky komunikace na dálku nebo písemně).

5. Vrácení zboží a odstoupení od kupní smlouvy
 5.1 Pokud bylo zboží objednáno prostředky komunikace na dálku (internet, e-mail, telefon) má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu. V případě, že kupující nebyl poučen o právu odstoupit od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do 1 roku a 14 dnů ode dne, kdy lhůta počala běžet, tedy ode dne převzetí zboží. Jestliže však jsou informace řádně předány dodatečně, počíná ode dne předání poučení běžet lhůta čtrnáctidenní. Právo na odstoupení od smlouvy lze uplatnit oznámením na formuláři, který je dostupný na www.aaron.cz/dokumenty/formular_odstoupeni.doc a který je přílohou těchto obchodních podmínek jako jejich nedílná součást.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy je zachována, pokud spotřebitel v jejím průběhu odešle prodávajícímu oznámení, že od smlouvy odstupuje.
Takové zboží doporučujeme vrátit nepoškozené a plně funkční, pokud možno v původních obalech, které nebyly nešetrně otevřeny. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky, včetně nákladů na nejlevnější nabízený způsob dodání zboží, nejpozději do 14 dnů od data odstoupení, ne však dříve, než je mu doručeno vracené zboží, nebo prokázáno jeho odeslání. Spotřebitel odpovídá prodávajícímu zejména za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pohledávku z titulu práva na náhradu snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání spotřebitele se zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, dle předchozí věty tohoto odstavce těchto obchodních podmínek, je prodávající oprávněn započíst oproti pohledávce na vrácení kupní ceny zboží, a tedy snížit vracené finanční částky o výši takové náhrady, která bude stanovena dle okolností každého konkrétního případu.
Vlastní náklady spojené s vrácením zboží nese spotřebitel.
5.2 Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy dle předchozího odstavce v případě smlouvy:
• o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
• o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
• o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
• o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
• o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit, to platí zejména pro sluchátka a jiné obdobné zboží,
• o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
5.3 Odstoupení od kupní smlouvy pro vícenásobné vady
U vícenásobné oprávněné reklamace (3× oprávněná reklamace stejné závady), nebo v případě výskytu 3 a více různých vad najednou, má kupující nárok na výměnu za nový kus nebo vrácení kupní ceny v plné výši (odstoupení od smlouvy), nejde-li o smlouvy podle ust. odst. 3.13 těchto obchodních podmínek. Zboží se doporučuje vrátit v kompletním balení včetně veškerého příslušenství, které bylo součástí dodávky.
5.4 Vrácení bezvadného zboží po dohodě s prodávajícím
V případech, kdy na vrácení nevzniká zákonný nárok, je možno zboží vrátit po předchozí dohodě s vedoucím prodejny (zboží musí být bezvadné a plně funkční, v původních obalech, které nebyly nešetrně otevřeny). Kupujícímu je v takové situaci účtován stornopoplatek ve výši 10 % z prodejní ceny zboží. V případě, že kupující žádá o výměnu za jiné zboží, může být stornopoplatek snížen až na 5 % z prodejní ceny.
Na vrácení bezvadného zboží, které bylo zakoupeno přímo v prodejně, nevzniká kupujícímu žádný nárok.
5.5 Adresa pro vracení zboží:
AARON Shop, s.r.o., U Větrníku 2034/3, 162 00 Praha 6, tel. 296 206 502, e-mail info@aaron.cz.

6. Mimosoudní řešení sporů
Spotřebitel má dle OOS právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytnutí služeb uzavřené s prodávajícím. Věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení sporů pro typy prodávajícím nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby je Česká obchodní inspekce, jejíž internetové stránky jsou dostupné na www.coi.cz. 

7. Závěrečná ustanovení
Se stížností na jednání prodávajícího v oblasti ochrany spotřebitele se lze obrátit na orgán státního dozoru, kterým je Česká obchodní inspekce.
Tyto obchodní podmínky a reklamační řád nabývají účinnost dne 1. 2. 2016. Prodávající si vyhrazuje právo obchodní podmínky a reklamační řád jednostranně měnit.


tisk | doporučit e-mailem | nahoru




k obsahu ↑


Odběr novinek

Požadavek se zpracovává
Zadáním Vašeho emailu budete informováni o novinkách a výhodných nabídkách.